back in the outback - Reisverslag uit Melbourne, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu back in the outback - Reisverslag uit Melbourne, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu

back in the outback

Door: Webmaster

26 Februari 2008 | Australië, Melbourne

hallo mensen

na een nare ervaring in n.z heb ik mijn laatste verhaal moeten verwijderen,.. toch wil ik voor mezelf en voor jullie mijn reisverhaaltje kwijt..

we vertrokken op maandag 4 feb. in de ochtend met het vliegtuig naar het geweldige new-zealand! nino weer ontmoet,.. en maar 3 uurtjes vliegen.. new zealand kwamen we niet zomaar binnen, aangezien nino`s passport 10 keer gewassen is..maar goed, na een urenlange zit konden we de campervan ophalen! een leuk busje met rolling-stones thema en aller erop en eraan..
we scheurde die avond nog naar de kust rondom christchurch, maar dat was een ouwe lullen stuk, dus kruiste we die zelfde nacht nog het land door opweg naar de oost-kust.. na een paar uur slaap langs de kant van de weg in het krappe busje werden we wakker met een supermooie zonsopgang, en ik proefde voor het eerst het geweldige ruwe zuivere N.Z de road-trip kon beginnen..!
die dag zijn we omlaag gegaan richting verschillende plaatsen, als Haast, Dunedin en noem maar op, je kon elke 10 meter wel stoppen omdat er overal gewoon zulke mooie dingen te zien waren, we stopte bij Fox-glacier, Fransjozef-Gletsjer, mound coock, en weet ik allemaal veel wat voor mooie plekjes nog meer..! in een paar dagen zakte we af tot we in Queenstown kwamen.. een SUPERleuk stadje aan een gigantisch meer omgeven door hoge bergen.. het hele stadje bestond zo`n beetje uit reizigers en overal biedde ze bungeejumps en skydives etc. aan.. helaas zaten we allemaal wat krap met de centen dus konden we maar een ding doen, we kozen voor een of andere bungee-swing.. waarmee je 120 meter naar beneden viel.. het engste was dat je zelf die sprong moet maken, voelt onnatuurlijk, de diepte in springen..
in iedergeval de echte adrinaline kick ervaren.. en die avond lekker stappen! er was een spaans-thema die avond in het uitgaansleven, dus overal kon je swingen op de salsa muziek.. echt leuk, zeker met nino, die wist natuurlijk de show te stelen daar.. haha!
echt een leuke avond gehad, en leuke mensen uit zuid-amerika ontmoet.. waarmee we de dag daarna samen verder trokken richting Milfort sound.. en vanuit daar naar wat grote meren in het zuiden ( naam vergeten ), maar waar het wel weer ongelofelijk mooi was... alles was gewoon mooi.. daar hebben we nog een feestje gebouwd met zijn allen, en de dag daarna afscheid genomen en toen trokken we in een streep door terug richting het noorden, in 2 dagen waren we in het noordelijkste puntje van het zuid-eiland,.. waar we nog een tocht gedaan hebben in een schitterend nationaal park.. je werd er afgedropt door een bootje, en je zat er echt in de puur-natuur, vol exothische beesten, geen mensen, geen wegen, alleen maar gewoon echte natuur.. amazing..
die avond de ferry naar het noord-eiland gepakt.. en daar snachts ergens langs de weg doorgebracht.. de volgende dag reden we langs de kust, en toen stopte we ergens om een broodje te smeren, en echt ongelofelijk.. 100e zeehonden, groot en klein, ze lagen echt met 100e op het strand en tussen de rotse.. echt te gek..
ze zijn niet zo snel, dus je kon makkelijk dichtbij komen en heb wat leuke foto`s genomen..
verder hebben we op het noordeiland Geysers gezien, prachtige vulkanische landschappen met de bekende rotte-ei lucht, modderbadjes, heetwaterbronnen, overal prachtige kleuren van de zwavel etc.
iedereen moet gewoon fotos bekijken op www.ninosalamone.waarbenjij.nu..
het is allemaal niet met woorden te beschrijven..
maar goed, toen naar auckland, nog een keer goed uitgegaan.. en toen weer terug naar Australie!
fijn om weer in het droge warme ozzy te zijn, al mis ik de ruigheid van N.Z wel.. het eerste wat ik moest doen in Melbourne was werk zoeken.. bleek nog best een opgave te zijn, al het beste werk zit allemaal aan de eastcoast.. maar goed, heb wat gevonden,
zit nu 650 km ten noorden van melbourne echt in the middle of nowhere!! ik heb geen idee hoe mensen hier kunnen leven, elke dag 40 graden.. en er is letterlijk niks.. 1 supermarktje en een tankstation.. en het kleine vieze hostelletje waar ik nu zit.. ik ben hierheen gekomen om hier te werken, ik krijg verschillende klussen, fruitplukken, dingen kleinzagen, werken in een grote koelcel, en noem maar op.. accomodatie is zo goed als gratis als je hier werkt, dus een goede keuze geweest, kan ook niks uitgeven hier, er is gewoon geen kont te doen.. ik ga nu 7 dagen in de week werken, van half 6 s`ochtends tot half 5 smiddags, 11 uur per dag dus.. maar goed, ben ik wel blij mee, gaat de tijd beetje snel.. hier is echt niks niks niks te doen..ik ga 3 weken werken met daarin 2 vrije dagen.. en dan vertrek ik naar Brisbane om daar mijn reis te vervolgen..en te werken natuurlijk..
mensen, alles is prima hier.. ik hoop thuis ook..

ik spreek jullie snel weer..

Bram.

• 26 Februari 2008 - 13:17

Anja En Frans:

Hoi Bram dat zijn lange dagen ja. Maar dan is het straks weer dubbel genieten van al dat moois.Hier gaat alles goed. We zijn met de voorbereidingen voor opa's verjaardag bezig. Wel wat vroeg maar leik om te doen.
    Verder eigenlijk niks te melden. doe ze de groeten daar ven ons.
    Tot horens.

• 26 Februari 2008 - 14:47

Mama:

klinkt zwaar maar ook spannend om met totaal andere dingen bezig te zijn,hoe andere mensen leven veel succes en kusjes mamaxxxxxxxx

• 26 Februari 2008 - 18:14

Yanou:

Nou, hard aan het werk dus, zijn echt lange dagen joh! Hoop dat je ook wel een beetje geniet daar en anders komt dat straks wel weer, het is inderdaad ook wel even fijn dat je wat geld kan verdienen nu! Heel veel plezier (en werkse) en ook groetjes voor Nino.
    Dikke kusxx yanou

• 26 Februari 2008 - 19:40

Hilde:

Hoi lieve Bram, ik heb de foto's gezien, echt prachtig!!!
    Fijn dat je nu een baantje gevonden hebt, wel hard werken maar nu kun je lekker sparen om straks weer leuke dingen te kunnen doen! Succes met werken en straks weer veel plezier!
    Veel liefs en groetjes ook van Paul, ook voor Nino!
    dikke zoen, Hilde

• 27 Februari 2008 - 10:15

Stef:

bramsnor
    misschien is het beter een andere site/wachtwoord te maken, want die simpele zielen weten niet van ophouden.
    dikke kus mis je

• 27 Februari 2008 - 15:25

Wessel:

yo brammmus alles goed man? we missen je allemaal hier in Alkmaar :) vooral deze kerel. wel rot dat je nu veel moet werken, maarja hoort erbij naturlich. spreek je snel weer.
    adieu

• 28 Februari 2008 - 15:16

Frans:

Zeiden die mensen in India toen ze TV keken: "Kijk, die filmster is op de New-Zeelandse televisie"........WOW!!

• 28 Februari 2008 - 22:50

Djoentje :

Heey brammieboy,
    hoe gaat het ermee? Zo te horen zit je daar hard te zweten. Gelukkig kan je nog wel lekker genieten, zobiezo van het weer want hier is het niet zo lekker.
    Ben zeer benieuwd weer om je volgend verhaal te lezen!!
    Dikke kus hou je haaks Djoentje

• 12 Maart 2008 - 12:07

Roberto:

criminal je bent de erste

• 18 Maart 2008 - 15:47

Lian:

hoi die Bram,
    Leuk om je ervaringen te lezen. geniet er maar lekker van. Hier is het nog koud en zelfs sneeuw.
    Doe de groetjes aan Nino van John en van mij.