Finding Nemo - Reisverslag uit Sydney, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu Finding Nemo - Reisverslag uit Sydney, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu

Finding Nemo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

22 April 2008 | Australië, Sydney

hello everybody, how`s it going?

met mij GEWELDIG..
ik zal het wederom oppakken waar ik gebleven was.
de eerste dagen in bundaberg die waren afschuwelijk.. het hostel waar ik in zat, bleek dus gewoon een oud politiebureau te zijn, dus vandaar dat die kamers zoveel op cellen leken..
maar goed, de eerste dag werk.. onkruid wieden in een mango-plantage, we mochten niet op pad zonder een stuk touw, omdat er een relatief grote kans was dat je gebeten werd door een giftige slang, en dan zou je je arm moeten afbinden, anders komt het bloed in je hart, en dan ben je de lul.
de dag begon dus leuk;) aan het einde van de dag 2 slangen gezien.. leuke ervaring dus;).. terug in de ellendige hostel vroeg ik om ander werk, want verdiende daar geen drol, gelukig woude ze me een betere baan geven, en de volgende dag kwam ik te werken op een kleinere boerderij, waar ik als enige backpacker heenging, ik moest vooral passion-fruit plukken, maar ook andere klusjes, het was zwaar werk, omdat je bijna altijd moest bukken, en mijn rug was daar niet zo blij mee, maar goed, het ging om het geld, en mijn inkomen was weer stabiel:)
die avond in het barre hostel zag ik een andere westerling, een duitse dame, ik raakte aan de praat, en had al snel spijt, ze bleek een net gescheidde zwaar depressieve drol te zijn, die naar australie was gevlucht..en dit erbarmelijke hostel was de eerste plek waar ze was, ze sprak over zelfmoordneigingen en alles, dus daar werd ik niet blij van.
de tweede dag bij de passionfruitboerderij was beter, de locals met wie ik werkte bleken oke te zijn, en het weer werd iets milder, wel kreeg ik vanaf die dag de taak om een half uur eerder op te staan omdat ik chaufeur werd van een grote oude jeep waarmee ik alle koreaantjes naar het werk reed, en vervolgens zelf werken..5 uur je nest uit, 17.00 thuis.. lovely!
toen ik die dag terug kwam van me werk waren er gelukig nieuwe mensen aangekomen, ik deelde opeens de kamer niet met koreaanen maar met 6 gezellige braziliaanse dames... wat een bofkont he;) nou de kamer delen met 6 dames was leuk, maar niet altijd een pretje, ze lagen tot diep in de nacht te kletsen omdat hun veel later begonnen met werken.. maar ze waren super, ze hadden een auto, en elke dag na het werk kookte hun het eten, en aten we het op het strand, na 2 dagen kwamen er ook nog 2 franse gasten bij, en met hun had ik de beste tijd daar.. het was dus iets beter allemaal:) sweekends ging er een bus naar een dorpje in de buurt waar je leuk uit kon gaan.. en daardoor trok ik mezelf door de akelige bundabergtijd heen.
na 3 weken werken was ik op. en besloot ik de bus naar Airly beach te pakken,.. na een nacht in de bus, kwam ik aan in LA PARADISO!! airly beach is geweldig, leuk, super, prachtig, amazing, etc. etc.
ik belande in een hostel wat bestond uit kleine 8 persoons houten huisjes met uitzicht op zee,. ik deelde de kamer wederom met 4 duitse dames deze keer, en zei nodigde me uit om met hun mee te gaan op een Sailingtrip naar the with-sunday islands! ik boekte de trip en de volgende dag gingen we, s`avonds uitgegaan, wat hier super is, 100e backpackers en alleen maar leuke bars en clubs. helemaal toppie, maar wel om 7 uur s`ochtends op voor de sailing trip. we gingen met de HAMMER boot, wat een van de snelste race-zeilboten van whit-sundays is, de dag begon goed, veel wind, en iedereen op de boot had een hangover. en als je zeilt dan helt die boot zo ver over, en schommeld op en neer enzo.. haha het was effe wenne.. maar goed.. de omgeving was te mooi om ook maar aan ziek worden te denken!
na een paar uur zeilen legde we voor anker in een leuk baaitje waar we een lunch kregen en we uitleg kregen over wat we allemaal gingen zien en doen.
na de lunch vaarde we naar de eerste plek waar we zoude snorkelen, onderweg zwommen gigantische mantravissen mee die boven water sprongen en ook zag ik vliegende vissen.. we legde aan bij een rif vlak bij een eiland, en daar deden we de eerste snorkel. we moesten een stingersuit aan ( strak duikpakding ) die ons beschermde tegen giftige kwallen die je kunnen doden, en daar gingen we dan, ik zette mijn bril op, opende mijn ogen, en BAM, geweldig, ongelofelijk, vissen en koraal in alle kleuren van de regenboog, rif-haaien, elvis-vissen, nemo-vissen, vissen van 2 cm en vissen van 2 meter, prachtig koraal en groepen gigantische schildpadden die allemaal om je heen zwommen, je kon de schildpakken aanraken, en als je wat pinda`s in het water gooide dan werd je omcircelt door enorme scholen kleine visjes, echt zo mooi, discovery-channel was er niks bij;)
na de eerste snorkel, vertelde de crew van de boot ons dat we lucky waren omdat de wind goed stond, konden we verder de rif op om nog mooiere snorkelplekken te zien, en het werd alleen maar mooier, echt ongelofelijk..
terug op de zeilboot legde we in een leuk baaidje voor anker.. iedereen had alcohol bij, dus tijd voor een feestje, we sliepen op de boot die nacht, en die avond was zo gezellig, mensen speelde gitaar, en ik had zo`n geluk met mijn groep, het waren echt zulke relaxede mensen.. die nacht op de schommelende boot in een miniscul bedje in slaap gedommeld en de volgende dag gingen we aan land op een van de eilanden, waar ook het beroemde Whitsunday strand was, we wandelde naar een lookout punt waar je schitterende zichten had op de hele omgeving, daarna een paar uur op het witste zand van de wereld gewandeld en gerelaxed, gezwommen in het prachtige water en gewoon genoten dus.. toen zeilde we langs een andere route terug naar Airly beach waar we in de late middag weer waren,.. die avond hadden we een avond van gratis eten en drinken met de mensen van de boot,.. perfect dus! vandaag op tijd opgestaan om werk te zoeken, en het geluk zit me eindelijk mee! ik ga morgen aan de slag in een koffiebarretje, beetje lunch bereiden en koffie zetten:D ik ben zo blij, kan ik nog wat langer in dit paradijsje blijven;) smiddags hebben we met zijn allen gebarbequed aan het strand, dat is typisch iets australisch, ze hebbe overal gratis te gebruiken bbqs.. daarna gezwommen en in de zon gelegen met een box-wijn bij ` de lagoon`.. een groot soort natuurlijk zwembad/meer achtig iets pal aan zee. gratis entree en supermooi.. dit is vanwege het feit dat je hier 10 maanden per jaar niet zonder bescherming in de zee kan zwemmen vanwege al die dodelijke beesten die er zitten.. maar goed, ik zit hier dus nog wel even, en hopelijk word het wat met de job..want geld, tsjah.. het blijfd een groot probleem, en nu je dit verhaal gelezen hebt lijk ik een big-spender, maar dat valt zeker mee!!!
6 mei vlieg ik naar Thailand,.. en daar verheug ik me ook echt heel erg op.. maar goed..
alles is dus perfect hierzo..
ik hoop dat daar ook alles goed is!!
jullie horen snel weer van me!
oh en iedereen die mij een beetje gesteund heeft, ik bedank jullie! echt bedankt mensen..ik hoop wel dat het naar het juiste girorekening is gestuurd...

groeten

BRAM

  • 22 April 2008 - 13:36

    Sanne:

    Bram, wat een heerlijkheid. Die zee lijkt me geweldig!! kijk maar wel uit voor enge vissen... Super, geniet van de vrijheid en alle mooie dingen daar!
    xxx

  • 22 April 2008 - 14:09

    NIEK THE BEST:

    eY bert

    ksprak je net..., vet verhaal, kanniet wachten om het zelf allemaal te zien

  • 22 April 2008 - 14:10

    Ide:

    waaaauw! yesyesyes gelukkig weer een leuk berichtje:D Lekker genieten daar!
    kusjeee van mij

  • 22 April 2008 - 14:55

    Anja En Frans:

    tjonge tjonge wat een heerlijk leven.Het is een droom van mij om ook ooit eens te snorkelen en die mooie onderwaterwereld te zien. ik zou niet meeer boven komen denk ik.liefs

  • 22 April 2008 - 15:05

    Mama En Papa:

    we hebben net samen je bericht gelezen.heerlijk heb je het nu ,bij ons schijnt nu ook heerlijk de zon.ik baal dat ik steeds je belletje mis.maar ik bel jou nog wel een keer.je hebt toch zeker niet je mooie haren afgeknipt?
    heel veel liefs van hier en een hoop knuffels

  • 23 April 2008 - 06:28

    Bram:

    mensen, bedankt voor alle steun..
    ik hoor van veel mensen dat ze iets gestuurd hebben! echt tof! alleen op vreemde wijze blijft de rekening leeg..
    wel naar het juiste gestuurd??


  • 23 April 2008 - 06:58

    Hennie:

    Ha Bram, zo te lezen heb je ervaring voor 10 jaar opgedaan, geweldig. Fijn dat je nu weer aan het genieten bent. Bij ons schijnt ook de zon en dit houden we zo!!!! Fjne tijd verder Bram.
    XXXHennie

  • 23 April 2008 - 10:46

    Nino :

    jong toch .....je maak een heel vet verhaal van ,maar ik zal tegen jou zeggen dat wij zullen in thailand nog meer van genieten ;)dus tot sneel billy boy ,ik ga doenderdag 1th may naar Bangkok en wacth ik op jou daar ,ik zal al "braun" zijn voor dat je komt ciao nino

  • 26 April 2008 - 19:17

    Frans En Anja:

    Er is een kleine donatie onderweg van ons voor jouw "armoedige" bestaan.....
    Ik heb 3 maanden een krantenwijk gelopen in de ochtend en Anja heeft het oude vrouwtje nog een poot uitgedraaid....
    Helaas kunnen wij nu niet op vacantie maar het beste is nog niet goed genoeg voor jou....
    Veel plezier in Thailand, niet elke golf hoeft een tsunami te zijn...........

  • 28 April 2008 - 11:03

    Sanne (van De L):

    Hey neefje!!
    Klinkt goed allemaal, en op de foto's ziet het er echt super uit!! Wauw, die zee!!
    Dus nu naar Thailand bijna, zo heb je straks de halve wereld gezien!! Geweldig!! Geniet nog van alle leuke (en minder leuke) dingen die je meemaakt!!

    Kus Sanne

  • 28 April 2008 - 22:15

    Sam De Man:

    GOZER!!!!

    wat geweldig weer allemaal...
    het gaat je eindelijk wat beter af..

    heb je een nemo'tje voor me meegenomen ;)
    ik geniet telkens van je lange verhalen Bram!!! wat lijkt dat mij gaaf om dat eens mee te maken. dat vergeet je de rest van je leven niet meer!

    zelf ben ik nu aan een tweede film bezig en mag ik waarschijnlijk binnenkort stemmen voor tekenfilms en tekenfilmpjes voor tv-zenders gaan inspreken.. eindelijk voor mij ook eens een stapje hogerop.

    per toeval kwam ik naar het zoeken voor een bandje voor mn film de bandjes denemarken weer tegen... ik heb ze meteen alletwee bekeken... DAMN wat waren we klein en onwetend etc. etc. wel suuupergaaf om terug te zien. allemaal van die prullekes die denken alles te zijn en te weten.

    Ik geef nu les op het newman (drama :P)... en wie kom ik in de personeelskamer tegen... Dennis vd Muren XD die loopt nu stage bij economie whahaha who would ever thought ;)

    succes met de verdere reis / reizen en wie weet weer eens tot binnenkort...
    laat het me zeker weten mocht je weer in nederland zijn... ik zal je verhalen iig blijven lezen :)

    gegroet
    Dé de Man.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2009

de shit

08 Maart 2009

mama rum

13 Februari 2009

chavez SI

09 Juni 2008

het prachtige oosten

31 Mei 2008

Land of smiles

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 24839

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: