Uluru - Reisverslag uit Adelaide, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu Uluru - Reisverslag uit Adelaide, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu

Uluru

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2008 | Australië, Adelaide

imagine this, the dessert, 45 degrees, no shadow, and no water...

na een paar dagen in melbourne vertoefd te hebben, zagen we tussen alle aanbiedingen van auto`s en nog meer auto`s eindelijk een briefje van iemand die nog plaats in zijn auto had,.. helaas kan ik geen auto huren of kopen want ik ben nog geen 21 en ik heb geen creditcard.. ( die ik dus wel had moete hebbe idd mego.. )
maar goed, eindelijk is weg uit de steden en weg van de kust, niet dat ik het al beu was, maar lekker het binnenland in crousen leek me wel wat, we vertrokken s`ochtends vroeg rond 6 uur om de hitte te vermijden van melbourne richting Adelaide via `The Great ocean road!` raampje open, muziekje aan en gaan.. heerlijk, en een prachtige kustlijn! her en der wat stops gemaakt en van de vergezichten genoten.. die avond kwamen we laat in Adelaide aan omdat we het wel heel rustig aan hadden gedaan, maar gelukig was er nog een bed vrij en een hostel in het centrum. de volgende dag begonnen we pas echt het binnenland in te rijden je zag het landschap echt veranderen, steeds minder begroeing, steeds minder leven, steeds MEER hitte, het bereik van de mobiele telefoons en radio waren zelfs weg, na 700 kilometer landinwaards gereden te hebben en we sterfde van de dorst konde we gelukig wel tanken, maar voor water moesten we nog is 400 k`s rijden..na een heele lange dag met natuurlijk ook weer de mooiste vergezichten kwamen we aan in Cooper paddy, een klein mijnersstadje waar ze naar Opium graven, ik kon mijn ogen niet geloven, dat hier een mens kan wonen!! alleen maar leegte en nog meer leegte om je heen, ik zou gek worden.. maar goed, daar hebben we wel heeerlijk geslapen! want er was een hostel in een oude mijn, dus Diep onder de grond, in de coole mijngangetjes in het donker waren wat bedden geplaatst.. als je last van claustrofobie hebt kun je er niet slapen, maar ik vond het prima, eindelijk wat verkoeling! en natuurlijk weer een ervaring rijker..
de volgende dag weer doorgereden, we hadden nog 900 k`s te gaan voordat we bij de Ayers Rock waren.. gelukig leek het toen sneller te gaan, en we hadden veel water gekocht.. we waren aan het eind van de middag aangekomen en sliepen in het enige MEGA toeristen kamp dat er was in dat gebied, zo gek, in de middle of nowere in een keer zo`n kamp, met zwembad, 4 restaurants en weet ik veel wat nog meer.. we hadden de goedkoopste bedden genomen, in een 20persoons slaapkamer, veel gesnurk snachts dus..
maar die zelfde avond zijn we nog naar Ayers Rock gereden om de zonsondergang te bekijken! schitterend, zo`n enorme rots die in de lege vlaktes staat, en die elke 5 minuten veranderde van kleur.. en na de zonsondergang was het nog steeds mooi, omdat je de mooiste sterrenhemel kon zien de ik ooit gezien heb! ik kon wel blijven kijken.. maar we moesten naar bed, want sochtends moesten we weer om half 5 op om de zonsopgang te zien.. die was ook echt schitterend.. en toen hoorde ik opeens in de verte hele groepen Dingos ( wilde honden ) janken en grommen.. het voelde echt alsof ik in de echte natuur stond, helaas werd dat moment zwaar verpest omdat er op dat zelfde moment 6 dikke bussen vol met kwetterende toeristen aankwamen die de honden wegjaagde.. helaas dus..
die zelfde dag beetje aan het zwembad gelegen en wat rondgehangen, nog een wandelingetje gemaakt, maar het was gewoon veelste warm om iets te doen..
die avond gingen we naar een andere rotsformatie genaamt ` kata djuta` ofzoiets.. ook echt heel mooi, en daar hoorde ik van wat locals een paar mooie geschiedenis verhalen over de ECHTE inwoners van australie en over de religie van de berg..
de ochtend daarna, zoefde we dezelfde weg weer terug richting Coopers paddy om daar nog wat bij de mijnen te kijken en weer de verkoeling van de grot op te zoeken.. en nu ben ik weer terug in Adelaide.. even van het weekend genieten, en dan maandag als het goed is richting Perth..
ik houd jullie op de hoogte..
en bedankt voor de leuke reacties...

voor thuis:
mam, mijn rekeningnummer is:
8266627 ( postbank )


groetjes aan iedereen!

bram.

  • 11 Januari 2008 - 01:07

    Bartje:

    sure thing mate

  • 11 Januari 2008 - 04:27

    Nino:

    Bram, Bram ,BRAM, goed dat ik ben met jullie 2 dagen gewest dan . anders mamma mia :) heel veel plezier en tot sneel in Merlbourne en niet alle jou geld op maken wij moeten nog na nz don t forget that .nog veel groeten aan iederen daar in nl ciao nino

  • 11 Januari 2008 - 07:06

    Oome Sjaak:

    niet te veel links kijken , anders mist je alles aan de rechterkant.en veel fotos maken he.groeten van tante miransky en basky

  • 11 Januari 2008 - 11:56

    Mama:

    hoi bram ik vind het fijn te lezen dat jullie met iemand mee konden rijden dat is leuker en goedkoper dan het openbaar vervoer.prachtige fotos ! veel liefs van hier xxxxxxxxx

  • 11 Januari 2008 - 12:54

    Randy:

    BRAM:D ahh k ben echt jaloers alsk al die vette foto's zo zie:)
    hehe en jou smsje:O hehe bastard
    maar nog heeel veeel plezier greetz R&

  • 11 Januari 2008 - 13:17

    Steffie:

    lieve broer, was echt fijn je laatst even aan de telefoon te hebben. die ene stad aan de heilige rivier in india heet varanasi trouwens.
    ben blij dat het goed gaat, doe rustig aan, waar je zin in hebt, en ik mis je!!!
    duizend kussen van mij, zeer jaloers (het regent hier bram, het is koud en grijs en saai, echt)

  • 11 Januari 2008 - 13:28

    Frans:

    Ziet er allemaal goed uit, Bram. Hou je haaks en geniet ervan.

    P.S. Els, mijn rekeningnr. is 182417662.

  • 11 Januari 2008 - 13:52

    Lau:

    bramsel! ben blij dat hetv goed met je gaat!! als ik in NL ben ga ik je snel belen lijkt me heeerliojkk om je stem weer te horen! ik denk veel aan je en vind het zo raar dat je zo ver weg bent. ik lees dat je hele toffe dingen meemaakt! cooper paddy ben ik nog nooit geweest maar hoorde er al eerder spectaculaire verhalen over, leuk man!!
    geen last gehad van de vliegen bij de uluru?
    dikke kus van jezus

  • 11 Januari 2008 - 15:08

    Niek:

    zowozo t' ziet er allemaal vet uit hoor
    ben je toevallig ook in de buurt van zo'n enorme zout-vlakte in midde australie? Mama zegt: Pas op voor slangen, en: weet jij waar mama's fiets is gebleven?

    Greets nieko

  • 11 Januari 2008 - 15:27

    Anja:

    hoi Bram kijk uit voor slangen. Er staat in de krant dat vanwege de erge hitte de slangen water opzoeken en gevaarlijk zijn.

  • 11 Januari 2008 - 23:06

    Fjodor:

    ha maat!
    relaxte foto's man! hier is het weer echt bar en bar slecht!!
    blijven feesten daar!

    ciao

  • 12 Januari 2008 - 08:13

    BART:

    www.stevieboy.waarbenjij.nu

    storys and pictures

  • 12 Januari 2008 - 10:06

    Tessa:

    Hey Bram!
    Ik ben jaloers op je :p Het lijkt me echt heel gaaf om zo'n rondreis te maken.
    Veel plezier nog en ik hou je verhalen bij ;)
    Liefs, Tessa

  • 12 Januari 2008 - 12:19

    Lia Mens:

    Hoi Bram.
    Leuk om je verhalen te lezen met prachtige foto's.
    GENIET ERVAN!!!
    Groetjes uit het koude,saaie Breda.
    Lia Mens

  • 12 Januari 2008 - 17:41

    Victor:

    Je doet het goed,ik ben trots op je!, je vader.

  • 13 Januari 2008 - 10:44

    Bram:

    check www.stevieboy.waarbenjij.nu ook voor fotos

    ciao

  • 18 Januari 2008 - 16:23

    Hennie:

    Geweldig Bram om jouw verhalen te lezen, wat een reislustige familie! Je hebt al veel gezien en gedaan in die korte tijd. Prachtige foto's.
    Wat gezellig om Nino weer te zien en met hem op te trekken.
    Geniet ervan, hier kan je je hele leven op terug kijken. Voor je het weet sta je met Guy en Joris weer ergens te ploeteren.
    Groetjes en liefs ook aan Nino

  • 20 Januari 2008 - 11:03

    Wezel:

    Yo braemmeke, ziet er goed uit man, ik ben echt fokkin jaloers. mooie verhalen, maar ook echte aboriginals gezien? die ondergetekent zijn en op lange buizen blazen :P nee, maar ziet er echt goed uit, mooi landschap. beter als dit kikkerlandje hierzo. have fun man. en ik kan niet wachten op nog meer fotos :) laters

  • 23 Januari 2008 - 05:22

    Steffie:

    lieve broer,
    echt ik mis je man, ik zit hier tijdens mijn nachtdienst (bahbah) foto\'s te kijken op de site van bart; prachtig mooi en leuk!
    wanneer komt er weer eens een verhaal van jou aan?
    hoop je snel weer eens aan de telefoon te hebben!
    dikke kus love you en mis je mis je mis je mis je

  • 28 Januari 2008 - 11:39

    Renee Stevens:

    hoi!!!

    je hebt het leuk he

    met bart

    renee xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2009

de shit

08 Maart 2009

mama rum

13 Februari 2009

chavez SI

09 Juni 2008

het prachtige oosten

31 Mei 2008

Land of smiles

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 23731

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: