Het beloofde land - Reisverslag uit Sydney, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu Het beloofde land - Reisverslag uit Sydney, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu

Het beloofde land

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 April 2008 | Australië, Sydney

ik ga gewoon verder waar ik bij mijn laatste bericht gebleven ben.

na Nieuw-zeeland had ik helaas geen succes met het vinden van werk in Melbourne, dus ging ik de outback in om daar boeren werk te doen, de eerste week was leuk, je leerde iedereen kennen,.. en het was allemaal een beetje nieuw,.. ik deed vanalles, maar vooral het inpakken van druiven.. soms ook meloenen plukken of druiven plukken, allemaal voor dezelfde boer...
de tweede week was al wat minder, want veel van de leuke mensen die we ontmoet hadden vertrokken dus bleven er maar weinig over, aan het einde van de tweede week ging het weer ook nog is achteruit dus was er 4 dagen geen werk, daarom ben ik een paar dagen terug naar melbourne gegaan, waar de zon gelukig wel scheen,..het was FORMULE-1 in melbourne, en de stad zat propvol, ik had dat niet verwacht, en had niks geboekt, dus kwam het er op neer dat ik weer 2 nachten in het park heb geslapen en stiekem douchen in hostels.. wel een avontuur! en ik was gelukig niet alleen, er waren nog 3 mensen van het werk meegekomen naar melbourne dus we maakte er gewoon het beste van..
die zondag avond moest ik de bus weer pakken naar Redcliffs, het gat waar ik werkte.. en ik baalde om terug te komen, de mensen met wie ik naar melbourne ging waren de laatste echt leuke mensen.. en die bleven daar:(
maar goed, ik kwam terug.. en belande weer bij dezelfde boer en deed weer hetzelfde werk, al het andere ``betere`` werk was natuurlijk weer bezet.
toen werd het even doorbijten, de dagen bestonden uit vroeg opstaan, werken, slapen, opstaan, eten, met 10 man aan tafel zitten en goedkope wijn drinken ( 2 euro, 4 liter ) en de enige gesprekken die er gevoerd werden gingen over alcohol en over hoe dronken iedereen wel niet was,.. dus dat was ik na een avond ook wel beu..
maar goed, na nog 2 weken werken kwamen er gelukig wat nieuwe mensen die wel gewoon relaxed waren..
na 4 weken werken achter de rug te hebben, dacht ik wel genoeg geld te hebben, en besloot nog 5 extra dagen te werken om er een mooie 5 weken van te maken, ik ging het dorp in en boekte een busticket naar melbourne en een Vlucht naar de Goldcoast ( eastcoast )
ik vertrok op vrijdagavond, en mijn bus zou om 22.00uur gaan, van de laatste 4 weken werk had ik mijn geld nog niet gekregen en ze zouden het allemaal komen brengen op de vrijdag dat ik vertrok, om 17.00 smiddags had ik nog mijn geld niet,.. dus belde ik de baas op.. hij kwam in zijn glimmende dikke pick-up truck naar het hostel en vertelde me dat ze een verlies hadden geleden van 75.000 dollar omdat wij blijkbaar de druiven niet goed hadden ingepakt, en hij wilde ons niet betalen.. ten eerste kan er niks fout gaan aan deksels op dozen doen, en ten tweede hoorde ik van andere locals dat het de schuld van goedkoop transport was dat de druiven rot aankwamen op de plaats van bestemming..
anyway, hij wilde beslist niet betalen, en mijn bus zou 5 uur later vertrekken, en mijn vlucht de volgende dag.. ik kon dus niet blijven, een hell.. we hebben 2 uur lang geprobeerd hem ervan te overtuigen dat hij zijn problemen niet zomaar op ons kon afschuiven en dat ik het geld ECHT nodig had, de managers van het hostel hielpen ons, en de politie werd er zelfs bij betrokken, maar we hadden geen poot om op te staan want we werkte er verdomme zwart.
uiteindelijk heeft die LUL me 300 dollar cash gegeven, en thats it. 4 weken werk voor 125 euro. dat is dus z`n 900 euro die ik waarschijnlijk nooit zal krijgen.. de eigenaar van het hostel beloofde me alles op alles om het geld alsnog los te peuteren, maar hij zei het op een manier dat ik het wel kan vergeten.
4 focking weke me de naad uit gewerkt in dat kut-oord voor NIKS,..
ik ging dus met beperkte voorraad naar de East-coast,.. ik lande in de Goldcoast, waar Byron-bay en Surfers paradise liggen,.. ik vond er niet veel aan, natuurlijk was het schitterend op zijn eigen manier, maar in mijn ogen was het gewoon een 10 keer zo grote costa-brava als in spanje, volgebouwde kust, en alles duur.. daar moest ik dus weg.. ben een avondje uitgegaan met jongens die ik ontmoette in een hostel in surfers. en dat was wel hilarisch, iedereen kreeg een cowboyhoed, en een party-t-shirt, en we gingen met een ``party-bus`` van bar naar bar..
ik had zo iets nog nooit gedaan, dus was wel leuk.. maar hoeft van mij niet nog een keer;)..
toen ben ik met de bus naar brisbane gegaan,een bezoek gebracht aan een Koala-park wat heel leuk was, ik heb een koalabeer vastgehoude enzo, en je was omringt door al het wildlife van ozzy dus dat was super..daarna rondgelopen in de City en daar ben ik opzoek gegaan naar werk,.. heel de stad afgelopen, elk restaurant, elk uitzendbureau etc etc. NIKS, ze hadden wel werk voor meiden, of werk voor 1 of 2 dagen in de week.. maar dat schiet natuurlijk niet op..
dus het zat me Weer is tegen. australie zit gewoon Overvol met Backpackers die allemaal leuk werk willen dus je moet echt geluk hebben.. en dat heb ik niet dus helaas.
de enige optie was voor mij om door te reizen naar BundaBurg, een klein stadje 300 km ten noorden van brisbane, dat omringt is door boerderijen, ik ga dus weer fruit-plukken.
ik ging er met goede moed heen, want ik hoorde van veel mensen dat het er best gezellig kan zijn, en dat het bovendien goed verdient..
ik ben vandaag aangekomen na een 5 uur durende busrit, en het geluk staat nog steeds niet aan mijn kant, het hele kut-dorp zit vol.. en ik kwam terecht in ``hostel`` wat in een gebouw is ingebouwd dat op een gevangenis/garage achtig iets lijkt, het is afschuwelijk, alleen maar koreanen hier die geen engels kunnen op enkele na. en ik zit in een vies klein betonnen kamertje met 6 man, zonder ramen, zonder airco, kortom zonder frisse lucht, het stadje is ook niet bepaald mooi, meer een soort van industriegebied ofzo..
any way, ik zit hier de komende tijd dus vast in deze gevangenis. en ik heb de moed even laten zakken, op het moment haat ik australie en alle mensen die er leven. maar dat is gewoon omdat het even tegenzit.
ik hoop dat als ik hier wegben eindelijk weer is wat mooie plekken zal zien,want ik ga nog naar `fraser island, white sundays en natuurlijk de Great-barrier riff!! en ik hoop dat ik snel naar thailand kan..
ik weet dit is een kut bericht, maar het leven is hier momenteel kut

ik hoop volgende keer met een leuker verhaal te komen, en dat zal vast wel lukken..
na regen komt zonne-schijn..

doei iedereen!!

  • 01 April 2008 - 09:38

    Steffie:

    Allerliefste broer!! No worries, ik weet ZEKER dat het goed komt. Nu is het kut, klote en meer, maar zie het als een levenservaring, een wijze les (?) en meer van die dingen, je wordt er alleen maar sterker en slimmer van, die klote-boer die dat geld niet heeft gegeven kan dood vallen in zijn glimmende auto (maak negatieve reclame voor hem) en for sure vind je een ander goed betalend baantje. Laat al die australiers maar lekker in de stront zakken, als je straks met je snorkel bij the great rif hangt, zakt dat haat-gevoel vanzelf. En, vergeet niet, de vriendelijke thailanders wachten op je. Net als ik, want ik mis je vreselijk...
    Succes, hou vol, zoek naar de mooie dingen in deze tijdelijke lelijkheid, maak foto's en schrijf alles op.
    Love you, kus stef

  • 01 April 2008 - 10:04

    Anja:

    Hoi Bram ik hoop dat de druiven van die boer de komende 10 jaar rotten.
    Wat een...... klootzak en dat is dan netje uitgedrukt.
    Blijf moed houden ondanks alles.
    Wie weet waar je tegen aan loopt het geluk zal toch wel een keer jouw kant opkomen.
    Hier verder geen nieuws, het weer wordt gelukkig beter.
    Hou je haaks , lieve gr. Anja.

  • 01 April 2008 - 13:22

    Hennie:

    Hoi Bram, wat zal jij kwaad geweest zijn en nog........Wat een akelige vent, ik word er zelf boos om.
    Gelukkig heb je nog een heerlijke tijd voor de boeg. Na dit "gevangenisstadje" zal de natuur en vrijheid weer ovcerweldigend zijn! Een fijne tijd nog.
    XXXHennie

  • 01 April 2008 - 14:47

    Laura:

    hai bramsel
    vond het fijn je vandaag gesproken te hebben en hoop dat ik je wat goede moed heb weten te praten! Ik ben zooo boos op die boer! is gewoon een bedrijfsrisico van hem, en daar moet hij zijn werknemers niet mee opzadelen! als ik daar was geweest was ik echt helemaal gek geworden en had ik er ALLES aan gedaan om jouw geld te krijgen! nu zal ik even kijken of ik een centje naar je kan storten (sorry;zal niet heel veel zijn).
    probeer nu zo te denken; het zijn maar drie weken. hier in NL zijn drie weken om zonder dat je er erg in hebt, zonder dat je maar beseft dat je ze al heb opgemaakt. nu moet jij drie weekjes zwoegen, maar je zult daarna extra van je geld genieten, dan heb je het zwaar verdiend! ga snel naar azie op avontuur en vraag nu of er in dit stadje geen ander hostel in de buurt is zonder alleen maar spleetogies.

    lieve bram, hou van je, hou de moed erin, ik ben zo trots op je! zelf had ik het nooit gekunt, zo hard werken...
    dikke kus!

  • 01 April 2008 - 15:02

    Mama :

    hoi bram ik heb je al aan de telefoon gehad en nu ik je bericht lees wilde ik dat ik daar was om die man onderhanden. te nemen.ik vind het ook altijd moeilijk om mee te maken dat er echt rotmensen zijn,maar gelukkig overheersen ze niet.ik zet gewoon je rekening nummer neer en als bekende mensen dat zien storten ze misschien wel 5 euro.
    let op mensen;giro;82666627 T.N.Vbram van de lande
    veel liefs mama en papa

  • 01 April 2008 - 15:08

    Yanou:

    Hey!!

    Komt straks vast allemaal weer goed als je uit dit rot dorpje bent...
    en van die boer, echt super klote, wat een eikel! maar goed, je wordt er alleen maar sterker van en je leert ervan! hoop dat er snel weer super leuke tijden komen, maar dat komt denk ik wel goed!

    Kus Yanou

  • 02 April 2008 - 02:09

    BRAM:

    lieve mama, dat rekeningnummer klopt niet..;)

    een zes minder.. 8266627

    hahah toch bedankt mam! XX

  • 02 April 2008 - 04:08

    Bart:

    Brammetje toch, het leven zit ons.. en vooral jou de laatste tijd ook niet mee he!

    Gelukkig over een maandje naar Thailand en 2 maanden genieten, nog even doorbijten en genieten van de eastcoast, talk to ya soon brotha

  • 02 April 2008 - 09:49

    Hilde:

    Hoi Bram, ik lees je bericht nu pas, we hadden wat problemen met de computer. Wat een ongelooflijke klootzak zeg die boer. Hij weet natuurlijk heel goed waarom die druiven rot zijn geworden. Ik hoop dat een kleine bijdrage van ons je weer wat op kan vrolijken:) Blijf maar niet te lang in die ellendige omgeving zitten, ga weer snel verder en geniet van al het moois in dat prachtige land!
    Veel groetjes van Paul en Hilde x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2009

de shit

08 Maart 2009

mama rum

13 Februari 2009

chavez SI

09 Juni 2008

het prachtige oosten

31 Mei 2008

Land of smiles

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 24837

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: