Perth, south-west paradise - Reisverslag uit Perth, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu Perth, south-west paradise - Reisverslag uit Perth, Australië van brambrambram - WaarBenJij.nu

Perth, south-west paradise

Door: Webmaster

28 Januari 2008 | Australië, Perth

hoi mensen!

hier weer de nieuwe avonturen van Bram uit Australie, lay-back and enjoy

weer terug in Adelaide al het rode zand uit de kleren gewassen en de schoenen uitgeklopt, en pot bier gekocht en nagedacht over wat de volgende stap werd,.. of terug naar melbourne om daar 2 weken te werken met nino, of een lift zoeken richting het westen.. richting perth..
het werd het tweede, ik had echt nog geen trek om te werken aangezien ik nog geen maand weg was.. dus het werd het westen, wat achteraf een supergoede keuze was! we vonden een lift-offer in het hostel waar we verbleven, wat echt een leuk hostel was, alleen de stad Adelaide zat vol met ongure types, maar in het hostel was genoeg te doen, het had een eigen bar en er waren zat leuke mensen! maar goed, we vonden dus een lift-offer, een duitse jongen van 20 jaar genaamd philip wou richting perth gaan en had geen deadlines en niet echt een plan dus dat was perfect voor mij, gelijk de lonely planet in gedoken en alle hot-spots tussen adelaide en perth opgeschreven, ik vertrok samen met bart en Philip in een oude fort falcon vroeg in de ochtend.. ik ben geen ochtendmens dus de eerste uurtjes met de duitser verliepen vrijwel in stilte;).. het eerste deel van de route ging door droog door landschap waar weinig te zien was en het was bloedheet, maar goed, gewoon de ramen open en we hadden een plantenspuit met koud water voor verkoeling..
na een lange dag rijden kwamen we aan in CEDUNA, een dorpje dat niemand kent omdat het ook Niks is.. maar het was de enige plek in de middle of nowhere met een tankstation en een campingground, het was al laat dus niemand had zin om een tentje op te zetten, dus sliepen we in een vies schuurtje wat verhuurd werd als ``Cabin`` een paar bedden en een wastafeltje.. niks te klagen dus, want we konden slapen, en de duitser had een kookstelletje bij..
die avond een beetje gekletst en vroeg naar bed, want een hele dag niks doen is vermoeiend.. by the way, de duitser was goed van vertrouwen en ik en bart hebben het meeste gereden, hij lag achterin en wij mochten bepalen wat de plannen waren.. kan niet beter toch..
de volgende ochtend vertrokken we van Ceduna richting Cockle piddy, het tweede gehucht in totale leegte, waar we weer een zelfde nacht in een cheap-hutje hadden, die dag reden we wel over het langste rechte stuk highway van de wereld, 145.6 km lange kaarsrechte weg.. oersaai om achter het stuur te zitten!
die avond niks boeiends gedaan, gelezen en een biertje gedronken... wederom moe,
de volgende dag reden we gelukig de bewoonde wereld weer in, we gingen van Cockle piddy naar Esprince, een leuk surfersstadje ergens in het zuidwesten, met een ruige kust.. we stranden in een leuk hostel met uitzicht op zee midden in het stadje!
ik een poging gedaan om mexicaanse aardappelschotel te maken, poging mislukt.. helaas;)
in iedergeval, we maakte die dag een strandwandeling en er zaten ZEE-LEEUWEN, gewoon wilde beesten,je kon echt dichtbij komen dus dat was zeer relaxed.. het stadje was in een dag wel gezien,maar vlak bij lag een een national park met schijnbaar mooie strandjes etc. dus daar gingen we de volgende dag naar toe, en werkelijkwaar,het was paradijs op aarde, je kon er alleen komen via onverharde wegen, en was een klein campingplaatsje en wow, echt de mooiste zee die ik ooit gezien heb allemaal kleine strandjes omgeven door natuur en rotsen met echt WIT zand, en ECHTE blauwe zee, geen zeeland-shit maar gewoon paradijs, en geen mens te bekennen! heeel het strand voor onszelf op wat zonnende kangeroes na! er lagen gewoon kangeroes op het strand te chillen.. en ze kwamen ook bij onze tend om eten te zoeken, je kon ze gewoon aaien enzo.. echt leuk, en sommige hadden een kleintje uit de buikzak hangen.. die avond ge bbqt en daarna met een pot bier naar op het strand gechilld, de wind was gaan liggen, de zon ging onder, het was prachtig.. gevoetbald tot we er bij neervielen, en die nacht AFschuwlijk geslapen haha! ja ik had geen luchtbed, en lag op de grond met een snurkende bart naast me;) die ochtend nog een hele mooie wandeling gemaakt in het natuurpark en toen doorgereden naar ALBANY,
onderweg regende het en dik dik onweer, bleek ook een orkaan in het oosten te zijn ofzo?? maar goed, in albany aangekomen sliepen we weer in een hostel want er waren geen campings in dat gebied:S.. maar goed, het regende de hele dag en avond, dus heb ik een paar films gekeken in het hostel en wat gekletst met andere peeps.
de volgende dag was het weer beter en bekeken we wat mooie rotsformaties die de zee gevormd had.. toen reden we door naar Margerit river, een stadje langs een rivier die in zee uitkomt,..onderweg stopte we bij de VALLY OF GIANTS, een oeroud bos met megagrote bomen waar je door de lucht op een een stalen construktie kon lopen zodat je tussen de boomtoppen liep, echt heel mooi, en bizar hoe groot bomen kunnen zijn.. in margerit river sliepen we de eerste nacht aan zee bij ``surferspoint`` waar je prachtige zonsondergang kon bekijken en waar de zee erg ruig was, en was echt gaaf om te zien hoe sommige jongens de ziekste trucks deden op de golven.!
zelf ook lekker gezwommen en weer even bij gebruint natuurlijk..
de volgende dag hebben we geslapen in het stadje zelf, om daar een avondje te stappen, het was niet spectaculair, omdat het niet echt een heel groot stadje was, maar er was een supervet live optreden van de beste beat-boxer die ik ooit gehoord heb, hij kon de ziekste beats maken met alleen zijn mond en de mic. en hij kon ook heel goed didgeridoo spelen wat hij combineerde met hiphop beats.. echt gaaf..de dag daarna moesten we vroeg uitchecken want het hostel was volgeboekt voor de rest van de dagen, dus moesten we weer verder trekken.. we gingen richting rockingham, met onderweg een stop bij de Canalrocks, weer een prachtige rotskust waar we beetje pootje-bade en van de zon genote, toen rede we door naar rockingham wat een walgelijk stadje was, maar waar we wel op een hele leuke camping verbleven.. met een pier die in zee liep waar je vanaf kon duiken,.. en leuke mensen natuurlijk.. 2 dagen daarna vertrokken we naar perth.. een schitterende stad met mooie skyline, maar eigenlijk gewoon een kopie van sydney.. maar goed, we hadden een probleem, Perh zat vol vanwege AUSTRALIA DAY die 4 dagen later zou plaatsvinden.. dus hadden we twee keuzes, of verder naar het noorden van perth trekken of weer terug... we kozen voor het eerste en eindigde in een SUPERGEWELDIG chill-oord 140 km boven perth, een superhostel, met zwembad, superfijne kamers, een goede keuken, bbqarea en aan een geweldige zee, ( hostel was nog goedkoop ook!) daar heb ik 3 dagen heerlijk gerelaxed.. beetje gechild in hangmatten die overal hingen en savonds was het altijd een feestje!
op de dag van australia day was er een superleuk gratig mega ontbijt georganiseerd door de eigenaars van het hostel,.. daarna gingen we terug naar perh om AUSTRALIA DAY te vieren.. we konden gelukig een plekje vinden in een hostel bij het station, waar we 2 koreaanse jongens ontmoete en een japans meisje, met hun hebben we de hele dag rondgestruind en savonds gefeest, het was echt TE gestoord hoe supernationalistish australianen die dag waren, overal liepen ze met vlaggen te schreeuwen en savonds zat het centrum stampvol om de vuurwerkshow te bekijken die heel mooi was ( mooier dan die van oud en nieuw in sydney zelfs! )
in elk park was het feest, en iedereen schreeuwde OZZY OZZY OZZY OI OI OI
waar je ook keek zag je vlaggen, maar nergens de vlag van de aborigonals..
die avond was superleuk en de volgende dag lekker uitgeslapen tot 1 uur smiddags.. de dagen daarna was heel perh dicht en iedereen was brak, inclusief ik dus niet echt veel gedaan, toen moesten we verkassen naar het hostel waar ik nu zit, een heel leuk hostel,met een huiselijke sfeer, er word veel samen gedaan, en alles word gerycycled enzo.. en alles is op zonne-energie.. vandaag naar de City-beatch gegaan waar enorm hoge golven waren, sommige wel 3 meter hoog..met superkrachige stromingen. wel 5 keer bijna doodervaringen gehad dat je gedesorienteerd met je keel vol zout water en zand in een keer op het strand lag.. maar het was een heerlijke dag..
morgen nog een keer de stad bekijken en de nacht van de 31e op de 1e vlieg ik terug naar melbourne om daar nino weer te ontmoeten dan gaan we naar NEWZEALAND!!!!!

lieve mensen

alles is dus gewoonweg supersupergoed
ik hoop dat het ook goed gaat met iedereen daar in het koude nederland?
en ik hoop jullie allemaal snel een keer te spreken!

Greets uit OZZY!
ga trouwens over 2 dagen ook nog een dolfijnen toch maken.. word leuk

doei!!

• 28 Januari 2008 - 14:18

Nino :

Ozzy ozzy ozzi oi oi oi ,ik ben allemaal klaar bramtje , vol op energie ,tot vrijdag ciao

• 28 Januari 2008 - 14:45

Frans En Anja:

Hoi bofkont , fijn dat je het zo naar je zin hebt. al dat moois wat je ziet , geweldig. Hier is het inderdaad koud.
    Er schijnt ook een griepgolf aan te komen .AS weekeinde carnaval [ mij niet gezien] ik ga oppassen. Lautje komt vandaag ook weer thuis. Frans , Victor , Els en ik gaan in mei 4 dagen naar Parijs toe. Echt zin in.Vlak bij Monmartre hebben we een hotel.
    Lieve Bram de groeten van ons aan Nino en Bart en voor jou. Have fun.

• 28 Januari 2008 - 15:05

Houdoewuuhhh
    groetuhh uit bredaohhh

• 28 Januari 2008 - 15:16

Victor:

Jesus kriebels mosies......niet teveel chillen hoor, en ook niet teveel zuipen!
    Ik ben blij dat jij het zo naar je zin hebt, ga zo door.....

Veel liefs, je vader.

• 28 Januari 2008 - 15:25

Ide:

Zozo..wat een heerlijk leventje heb je daar toch! Je maakt ons allemaal heel jaloers hoor:P mooie foto's!
    ik misss jeee!
    heel veel kusjes

• 28 Januari 2008 - 15:42

Steffie:

bram! jaloezie grijpt me naar de keel! zo heerlijk om te lezen over al je avonturen... je ziet er goed uit op de foto's met je gespierde bruine lijf ;)
    leuk dat ik even sprak pas geleden aan de telefoon (in antwerpen)...ik mis je nog steeds!
    dikke dikke kus en geniet met volle teugen broer

• 28 Januari 2008 - 16:01

Mama :

hoi bram gewelgig om te lezen je avonturen,en je ziet er perfect uit.geniet lekker veel groetjes en liefs xxxxxxxxxx

• 28 Januari 2008 - 16:51

Laura:

bramsel! geweldig dat je zo aan het genieten bent, ik ben net een paar uurtjes terug in NL en voel me afschuwelijk. koud en grijs. Ik zal net weer heerlijk in de backpackerssferen vol met leuke surfmensen om me heen. Dus bram: zuig alle momenten in je op! geniet met volle teugen ookal lijkt het af en toe niets zo leuk, want alles is beter dan gewoon hier zijn!
    dikke kus, ben trots op je! je zusje
    ps: wat zie jij er goed uit op die fotos joh! moviestar lichaam!!

• 28 Januari 2008 - 17:11

Brechtje:

ik ben echt zo jaloers op jou!
    ik wil ook in de zee zwemmen en de hele dag een beetje in de zon zitten enzo..:)
    Heel veel plezier daar!
    Kusje

• 28 Januari 2008 - 18:36

Oome Henk:

zijn er daar nog lekkere meiden??

• 28 Januari 2008 - 19:07

Reneetje:

in 1 woord: Geweldig!

• 29 Januari 2008 - 22:51

Sylwia:

echt leuk om te lezen!
    kwam alleen geen eind aan..
    en heeele mooie foto's!
    kusjes

• 05 Februari 2008 - 12:12

Wessel:

Dat reisje van je wordt steeds vetter gast, klinkt echt mooi daarzo met blauwe zeeen en wilde beesten. Beetje met vreemde Duitsers mee gereden, je had m uit de auto moeten schoppen :P haha maar ik heb na gedacht over je aanbod en klinkt goed man. spreek je snel weer laaaatur